tisdag 29 mars 2011

Myke babyklær

Ingenting er så deilig som å strikke i myke garn. Jeg strikker i et utrolig deilig garn nå for tiden, Drops Babyalpaca silk, og det er virkelig noe av det mykeste garnet jeg har strikket med.






Denne vesten er til en liten prinsesse som kom til verden for noen uker siden. Oppskriften har jeg strikket to ganger før i to andre varianter, babyjakke og kjole, den heter Mini og er fra Designclub.dk. Jeg tenkte at det blir sikkert søt som en vest med knapper også, og det ble den:) Det beste av alt - ingen montering! Jeg skrev i forrige innlegg at jeg ikke var helt fornøyd med omslagsjakken jeg strikket fra boken Myk Start, problemet var mye montering og at jeg hadde valgt feil garntykkelse. Jeg har gjort et nytt forsøk, og det ble mye bedre.







Jeg strikket bolen i ett stykke og delte for armer etter hvert, og det synes jeg ble mye finere enn å strikke bakenfra og over skuldrene som det står på oppskriften. La opp litt ferre masker også, og da ble passformen mye bedre.





Neste baby-strikkeprosjekt blir til tvillingjenter som kommer i juni.


Burde klare å bli ferdig til da;)


Monika

1 kommentar:

  1. Hei!

    Hvor har du den oppskrifte på den jakken med knyting forran??? Den var veldig fin :)

    SvaraRadera