onsdag 13 oktober 2010

Ugler :)

Nå har jeg endelig fått tatt bilder av de siste prosjektene mine. Det er ikke så lett når man plutselig har brukket fot og skal overtale toåringen til å prøve på klærene og posere fint.
Det positive med å være hjemme med brukket fot er ubegrenset strikketid og masse fint garn i "sykepresang". Mamma og Alexander kom med overraskelse silkeull fra Duo, kjempekoselig. Da har jeg noe å fylle dagene med. Det er jammen bra at jeg aldri blir lei av å strikke. Jeg fikk også litt ekstra strikkeglede etter et besøk hos Emma ultralydklinikk i Gøteborg, der vi så at den lille babyen i magen er en GUTT!!
Jeg har jo ingen gutteklær, så nå er produksjon av små søte gutteklær i gang for fullt.

Jeg har endelig strikket en av mine raverly favoritter. Jeg har hatt lyst å til å strikke denne http://www.ravelry.com/patterns/library/owlet-2 til Nora, men har alltid tenkt at den er for vanskelig fordi den er på engelsk. Nå har jeg endelig turd å prøve, og det var mye lettere enn jeg trodde. Den var utrolig gøy å strikke, og jeg brukte ikke mer enn en uke på den. Veldig takknemlig strikking.
Jeg strikket genseren i Nepal fra Drops. Et utrolig mykt garn, det er 65 % ull og
35 % alpaca. Nesten alle Nora sine klær er lilla for tiden, så denne gangen tenkte jeg at hun trengte noe i en annen farge. Genseren ble derfor en fin dyprød farge.



Et lite nærbilde av uglene må også til






Jeg har også strikket en annen oppskrift som jeg har hatt lyst til å strikke lenge.
Jakken "mini" fra designclub.dk er så søt, og den rundfellingen er genial. Jeg har strikket den som babyjakke til den nye babyen, men har ikke knapper enda (vanskelig å hoppe til knappebutikk på krykker). Da jeg var ferdig med den, tenkte jeg at Nora trengte en ny kjole, så jeg gjorde oppskriften litt større (den gikk bare opp til 1-2 år) og strikket kjoleversjonen av jakken. Den ble utrolig søt, og ble ferdig i siste liten, akkurat i tide til årets barnehagebilde.



Jeg strikket den i 2 trådsgarn fra Nøstebarn, en deilig og lett kjole. Og diamantknapper satte virkelig prikken over i-en på denne:)
Oppskriften kan kjøpes her: http://pinnsvindesign.no/shop/mini-jakke-eller-954p.html
Jeg brukte ca 40 gram garn på den minste størrelsen, og 130 gram på kjole i str. 3-4 år.







Nå er det babyklær som gjelder, gleder meg til å legge ut bilde av hentesettet, det blir deilig og mykt!

Monika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar