torsdag 4 november 2010

Lune høstplagg

Nå har høsten kommet for fullt, og det trengs varme luer og sjal av alle slag. Jeg har strikket mye i det siste, men siden det nærmer seg jul kan nok det meste ikke offentliggjøres her, da blir det jo ingen overraskelser. Jeg får ta en oppsamlingsblogg etter jul med bilder av alle gavene jeg har strikket.

Noen ting må man jo skryte litt av likevel. Jeg har snakket lenge om å strikke litt til mamma, og nå har jeg endelig fått bursdagsgaven klar. Hun har allerede tatt den i bruk, og poserte gladelig til bloggen.



Luen er strikket i alpakka, garnet heter Fearytale og er fra "du store alpakka". Oppskriften er fra www.garnstudio.com og skulle egentlig strikkes i kid-silk, men jeg strikket den i dobbel tråd Fearytale, det ble en god og varm lue!

Mamma måtte selvfølgelig ha matchende pulsvarmere, jeg strikket disse i Vivaldi fra drops.



Restegarn er alltid et "problem" å bli kvitt. Jeg samler og samler, men det blir stort sett liggende i en pose. Så da jeg satt igjen med to små nøster tenkte at jeg måtte prøve å lage noe av restegarnet fra luen og pulsvarmerene. Det ble et søtt trekantskjeft til en stolt jente.





Hentesettet jeg skrev jeg skulle begynne på forrige blogg er halvferdig. Mangler bare en matchende bukse. Jeg har strikket det i Duo silke/merino og er lett og mykt. Jeg gleder meg til å bruke det!



Oppskriften til jakken heter Mini og er fra designclub.dk. Det er samme modell som kjolen jeg strikket til Nora for en liten stund siden.



Luen er en variant av lettstrikket barnelue i nøstebarnboken. Jeg syntes den ble veldig liten, så jeg skal strikke en til som er litt større.



Nå kommer jeg til å prioritere julegavestrikking fremover, men litt strikking til Nora og nyebabyen må til:)

Monika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar